5 نکته در مورد قرارداد عروسی و انتخاب منو خدمات مجالس

منو خدمات مجالس عروسی و 5 مرحله ی انتخاب آن
فهرست مطالب

یکی از مهم ترین کارهایی که باید به بهترین شکل ممکن انجام شود برگزاری انواع مجالس عروسی و مهمانی است. در این زمینه موسسات مختلفی منوی خدمات مجالس عروسی و … ارائه می دهند که برای انتخاب آن ها بهتر است با نحوه انتخاب منوی خدمات مجالس عروسی آشنا شوید. مراسم عروسی چه در تالار باشد و چه در باغ نیاز به استفاده از خدمات مجالس عروسی و پذیرایی از مهمان ها دارد.

برای انجام این کار موسسات زیادی وجود دارد که به ارائه اینگونه خدمات می پردازند. معمولا منوهای زیادی توسط این موسسات به زوجین ارائه می شود که باعث سردرگمی آن ها می شود. علاوه بر این در برخی از موارد عدم انتخاب صحیح این منوها باعث می شود که زوجین متحمل هزینه های زیادی شوند.

با توجه به این نکات آشنایی با چگونگی انتخاب منو خدمات مجالس عروسی به شما کمک می کند که تا در زمان و همچنین هزینه های خود صرفه جویی کنید. به این ترتیب بهتر است که شما با انتخاب منو و چگونگی انتخاب مراحل آن آشنایی داشته باشید.

 

مراحل انتخاب منو  خدمات مجالس عروسی

مراحل انتخاب منو خدمات مجالس عروسی

زمانی که شما برای دریافت خدمات به یک موسسه مراجعه می کنید، بهتر است با توجه به مواردی که ما در زیر به آن اشاره می کنیم منوی مجالس مورد نیاز خود را انتخاب کنید. به این ترتیب شما می توانید برای منوی خود یک انتخاب هوشمندانه و به صرفه داشته باشید.

مراحل انتخاب منوی خدمات به صورت زیر است:

  1. تعیین بودجه: یکی از مهم ترین نکات در رابطه با منو خدمات مجالس عروسی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید تعیین بودجه است. بهتر است که شما قبل از انتخاب منو هزینه ای را که می خواهید برای آن صرف کنید را با مدیریت خدمات مجالس عروسی در میان بگذارید. با این کار شما می توانید منو درخور و با هزینه مناسب را انتخاب کنید. عدم انجام این کار ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند کمبود بودجه شود. علاوه براین شما باید توجه داشته باشید که نباید بودجه خود را تحت هیچ شرایطی تغییر دهید به این دلیل که مشکلات زیادی در این زمینه برای شما به وجود خواهد آمد. برای تعیین بودجه مناسب شما باید ابتدا به موسسات خدمات مجالس عروسی مختلف مراجعه کرده و قیمت ها و تمامی هزینه ها را با هم مقایسه کنید و براساس اطلاعاتی که کسب می کنید نیازهای بودجه خود را مشخص کنید.
  2. مشخص کردن خدمات ضروری: در مرحله بعد شما خدماتی را که ارائه آن ها ضروری است را با توجه به بودجه خود باید مشخص کنید. به این صورت شما می توانید با توجه به آگاهی از نحوه انتخاب منو خدمات برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید. انجام این کار برای افرادی که دارای بودجه محدودی هستند باعث می شود که همه خدمات ضروری و مورد نیاز خود را دریافت کنند و برای افرادی هم که در زمینه بودجه محدودیتی ندارند با تهیه این لیست می توانند خدمات ضروری را دریافت کنند و در میان حجم عظیمی از خدمات که برای با شکوه تر شدن مراسم خود مایل به دریافت آن هستند گم نشوند و به عبارت دیگر با انجام این کار اولویت ها مشخص می شوند.
  3. توجه به سلیقه مهمان ها: بهتر است که شما در زمان انتخاب منو خدمات مجالس عروسی سلیقه مهمان ها را نیز در نظر داشته باشید و خودخواه نباشید. در برگزاری یک مراسم خوب و شایسته سلیقه و نظر مهمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. درست است که شما میزبان این مراسم هستید اما باید در نظر داشته باشید که در نهایت رضایت مهمانان از مراسم شما تعیین کننده کیفیت آن است. اگر شما برای برگزاری مراسم نظر و سلیقه مهمانان را در نظر نگیرید آن ها هیچ لذتی از مراسم شما نخواهند برد.
  4. انتخاب منوی مناسب با توجه به نوع مراسم: نکته مهم و قابل توجه در رابطه با انتخاب منوی خدمات این است که شما منویی را انتخاب کنید که متناسب با مراسم شما باشد. از آنجایی که در موسسات ارائه خدمات منوهای مختلفی وجود دارد شما نباید از مناسب بودن منو با مراسم خود چشم پوشی کنید. اولین نکته ای که شما در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که چه نوع مراسمی را می خواهید برگزار کنید. چرا که منوهایی وجود دارد که برای برخی مراسمات مناسب نیستند.
  5. کیفیت را فدای قیمت خدمات نکنید: در نهایت نکته ای که دارای اهیمت زیادی است را برای شما عنوان می کنیم. همانطور که از قدیم گفته شده است که هیچ چیز ارزانی بی حکمت نیست. شما با توجه به هزینه ای که پرداخت خواهید کرد خدمات دریافت می کنید. به همین دلیل بهتر است که به دلیل پرداخت هزینه پرداختی پایین خدمات بی کیفیتی را دریافت نکنید. به این دلیل که برخی از موسسات ارائه دهنده خدمات در ازای هزینه کم خدمات بی کیفیتی را ارائه می دهند که بهتر است شما هیچ وقت اینگونه اشتباهی را مرتکب نشوید.

 

چگونگی انتخاب بهترین خدمات مجالس عروسی

چگونگی انتخاب بهترین خدمات مجالس عروسی

اگر شما می خواهید خدماتی را که برای مراسم خود دریافت می کنید بهترین باشد، باید در انتخاب منو بسیار دقت کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که مراجعه به یک موسسه تشریفاتی معتبر نیز در خوب بودن خدمات دریافتی شما بی تاثیر نخواهد بود و می تواند بهترین خدمات را برای شما در نظر بگیرد. به این صورت شما می توانید با یک بودجه مناسب، بهترین خدمات ممکن را دریافت کنید.

با توجه به رعایت کردن همه نکات گفته شده شما می توانید باشکوه ترین لحظات را تجربه کنید. قبل از انتخاب موسسه و منوی مراسمات حتما بین آن ها مقایسه کنید و قیمت و کیفیت را در کنار یکدیگر ببینید. از تجربیات دیگران نیز استفاده کرده و نظر آن ها را برای انتخاب موسسه و خدمات و منوی مورد نظر خود جویا شوید.

 

 

قرارداد مراسم عروسی

برگزاری مراسم عروسی موقعیتی است که از نظر مالی شرایط خاصی را برای شما به وجود می‌آورد و قرارداد مراسم عروسی وسیله ایست که شما می توانید با کمک آن متوجه شوید که دقیقا انتظار چه چیزی را باید داشته باشید، چه زمانی و چگونه باید هزینه ها را بپردازید، و شاید مهمترین آن ها : چه اتفاقی می‌افتد اگر شما آن سرویس ها را به طور کامل دریافت نکنید.

بنابراین قبل از اینکه قرارداد مراسم عروسی را امضا کنید، زمان کافی را به آن اختصاص بدهید و همه صفحه های قرارداد مراسم عروسی را بخوانید سپس جای خالی را امضا کنید. با اینکه ذکر این نکته بسیار ابتدایی و پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما باید توجه کنید که حتما متن قرارداد را بخوانید. قرارداد شما یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ است. شما نباید میلیون ها تومان برای چیزی هزینه کنید که نمی دانید دقیقاً چیست.

اما اینکه چه چیزی شامل قرارداد مراسم عروسی شما می باشد، پروتکل مناسب که باید برای امضا کردن رعایت کنید چیست، و همه ی آن بند های قانونی چه معنی دارد، سوالاتی است که باید از قبل پاسخ آن ها را بدانید. این بخش را تا انتها بخوانید و با هر چیزی که باید در خصوص قرارداد جشن عروسی بدانید کاملاً آشنا شوید.

 

1. چرا قرارداد مراسم عروسی مهم است؟

ممکن است برنامه ریزی جشن عروسی این گونه به نظر برسد که بسیار رمانتیک و پر از پروانه های زیبا است، اما در نهایت انتخاب و رزرو سالن برگزاری مراسم کار تجاری است و حیاتی است که هر دو طرف بدانند بند های توافقنامه شان شامل چه مواردی می باشد. وجود قرارداد به طرفین کمک می‌کند که کاملا به روشنی بدانند با چه چیزی مواجه هستند و از مشکلاتی که ممکن است در آینده برایشان به وجود بیاید هر دو طرف را مصون نگه می دارد.

شما باید با هر کسی که در برگزاری جشن تان با شما همکاری می کند یک قرارداد داشته باشید. برای خرید ها و یا سرویس هایی را که تنها یکبار نیاز دارید مانند تزیینات روی کیک نیازی به انجام این کار نیست. اما هر چیز دیگری که شامل سرویس دهی باشد و یا پرداخت های اقساطی را در بر بگیرد، (مانند خرید لباس ) و همچنین وسایلی که استفاده می‌کنید و خدماتی که در روز عروسی انجام می‌شود (مانند اجاره وسایل، میز و صندلی، عکاسی و غیره) باید قرارداد رسمی داشته باشند.

مطمئن شوید که هر چیزی که از طرف مقابل تان انتظار دارید، در قرارداد مراسم عروسی قید شود و این مهمترین نکته است. اگر چیزی که می خواهید در قرارداد نباشد، لزوما اهمیت نخواهد داشت. ممکن است شما در پیغامی که برای آن ها فرستاده اید نوشته باشید چه چیزی را می خواهید، اما لزوماً خواسته شما اجرا نخواهد شد. اگر می خواهید قطعاً انتظاراتتان انجام شود، آن ها را در قرارداد مراسم عروسی قید کنید . در سایر موارد مانند یک روزنامه‌ نگار فکر کنید ،بدانید که : چه کسی، چه کاری، چه زمانی، کجا، چرا، چگونه، چه تعداد و چقدر شامل قرارداد شماست و مطمئن شوید که همه ی آیتم ها در آن قید شده اند.

 

بیشتر بخوانید: 20 مورد از هزینه های عقد و عروسی و راه های محاسبه و صرفه جویی در آن

 

2. قرارداد مراسم عروسی چگونه تنظیم می شود؟

معمولا متن قراردادها به چند قسمت تقسیم می شود که ما در این بخش برای شما اصلی ترین آن ها را توضیح می دهیم:

سرویس دهی

این بند از قرارداد مراسم عروسی باید شامل سرویس هایی باشد که شما از آن ها دریافت خواهید کرد. این بند نباید به طور کلی گویی نوشته شود. اگر شما قراردادتان با عکاس را می نویسید، باید ساعت دقیق آن ، و تعداد عکس ها را حتما در بخش سرویس دهی اضافه کرده باشید.

این بخش همچنین باید به طور خاص جزئیات این که چه کسی کار را انجام می دهد را شامل شود. آیا با یک فرد مستقل کار می کنید یا با یک کمپانی و شرکت قرارداد بسته؟ این مورد بعد ها زمانی که نا هماهنگی به وجود بیاید برای شما بسیار با اهمیت خواهد  بود.

همچنین این بخش قسمتی است که جزئیات کار و همچنین قوانین برقراری ارتباط را مشخص می کنید. این مورد به ویژه زمانی که با یک برنامه ریز همکاری می کنید اهمیت پیدا می کند. اینکه بدانید چه چیزی شامل پیج عروسیتان است به شما کمک می کند که بدانید چه زمانی می توانید انتظار چه نوع سرویسی را داشته باشید و اینکه می دانید در طول برنامه ریزی های مراسم عروسی تان ، چقدر سریع باید منتظر جواب آن ها باشید .

یک نکته مهم برای عروس خانم ها: اینکه چه چیزی شامل قراردادتان نمی شود، دقیقا به اندازه ای که مواردی که شامل قرارداد می شود مهم هستند.  به عنوان مثال ممکن است در پکیج برنامه ریز مهمانی تان نظافت سالن گنجانده نشده باشد. شما باید به عنوان عروس و داماد بدانید که چه چیزهایی در پکیج تان گنجانده نشده است تا بتوانید جایگزینی برای آن در نظر بگیرید  .

سفر

اگر عروسی شما در خارج از فضای استاندارد سالن و بیرون از حیطه ی سرویس دهی آن ها برگزار می شود، باید بدانید که انتظار چه مقدار هزینه اضافی را باید داشته باشید تا آن ها را به انجام برسانید . آیا دستمزد آن ها را روزانه پرداخت می کنید و یا با رزرو یا باز پرداخت هزینه پرواز آن ها موافقت می‌کنید؟ آیا وعده های غذایی آن ها را حساب می کنید؟ آیا برای آن ها هتل رزرو می کنید؟ آیا آن ها خودشان رانندگی می کنند و هزینه ای جداگانه برای مسافت پیموده شده به شما اعلام می کنند؟ پاسخ این سوال ها برای تخصیص بودجه شما کاملاً حیاتی است.

 

بیشتر بخوانید: 3 فاکتور برای تعیین تعداد مهمانان عروسی

 

 پرداخت

بیانه غیرقابل بازپرداخت چیست؟ زمان پرداخت اقساط کی هستند؟ چه زمانی هزینه های اضافه ای متقبل شده اید به شما باز گردانده می شود و چه زمانی قابل پرداخت نمی باشد ؟ هزینه متوسط چقدر است؟ اگر شما در پرداخت یکی از قسط هایتان تاخیر داشته باشید جریمه آن چقدر است؟ این جزئیات مالی باید به وضوح ذکر شود.

عقب انداختن و یا کنسل کردن

قوانین جابجایی تاریخ در مکان عروسی شما به چه شکل است؟ اگر مجبور شوید مراسم عروسیتان را عقب بیاندازید آیا بیعانه شما جابه جا به جا می شود؟ اگر نیاز داشته باشید که تاریخ مراسم تان را جابجا کنید و سالن نتواند در آن تاریخ جدید با شما همکاری کند چه اتفاقی می افتد؟ دقیقاً باید به روشنی بدانید که انتظار چه چیزی را باید داشته باشید . اینکه این موارد را از قبل روشن کنید به شما کمک می کند که در نهایت در چنین شرایط بحرانی با مشکلات و دردسر های کمتری مواجه شوید.

فسخ قرارداد

فسخ قرارداد مراسم عروسی با کنسل کردن آن متفاوت است زیرا فسخ زمانی اتفاقی می افتد که بین مشتری و سالن مشکلاتی به وجود می آید و به دلایل خارج از این چارچوب نیست. و باید به نحوی جدا گانه از کنسلی ها و جابجایی ها با آن برخورد شود. اگر شما به عنوان عروس و داماد از سرویسی که توسط آن ها فراهم شده است راضی نیستید، چگونه از قرارداد مراسم عروسی که به شما به طور مناسب سرویس داده نمی شود خارج شوید و تکلیف هزینه هایی که تاکنون پرداخته اید چه خواهد بود.

شرایط خاص

به عنوان یک بند قرارداد مراسم عروسی این بخشی است که به یکی از طرفین این اجازه را می دهد که عملکردشان را بدون اینکه بابت آن جریمه ای بپردازند به دلیل شرایطی که از کنترل آن ها خارج است نادیده بگیرند. در این بند نباید شرایط خاصی نام برده شود ، اما مواردی از جمله طوفان، آتش سوزی، سونامی، تخریب ، ویرانی لوکیشن و البته پاندمی تعدادی از این موارد است.

 

نکته برای عروس خانم ها:  هم زوج ها و هم طرف مقابل شان باید یک کپی از قرارداد را که توسط هر دو امضا شده است داشته باشند.

 

سخن نهایی

یکی از عواملی که در برگزاری یک مجلس با شکوه از اهیمت ویژه ای برخوردار است، نحوه انتخاب منو خدمات مجالس عروسی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. در این صورت است که شما می توانید یک مجلس شیک و آبرومند برگزار کنید و بهترین خدمات را با بودجه مناسب دریافت کنید. شما می توانید با مشورت با تشریفات عروسی آفوربیا (تیموری) و مشاهده منو خدمات مجالس آفوربیا و همچنین بازدید از نمونه کارهای تشریفات آفوربیا با لیستی از کارهای عروسی آشنا شوید و منوهای مخحتلف را با هم مقایسه کنید.

 

منبع: brides

 

 

اشتراک گذاری:
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =